شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

خبرنگارانی که 18اردیبهشت برای دیدن تمرین پرسپولیس به زمین شرکت واحد رفته بودند، با فضای متفاوتی روبه‌رو شدند

خنده‌ها و شوخی‌های روزهای قبل جایش را به سکوتی کم‌سابقه داده بود.

شکست 3 بر یک در خانه ابومسلم سقوط کرده که پنجمین بازی بدون برد پرسپولیس در لیگ برتر محسوب می‌شد، اتفاق کوچکی نبود که دایی به سادگی از آن بگذرد. او در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت که این بدترین بازی پرسپولیس در زمان مربیگری او بود و گذشت 48 ساعت هم موجب نشده بود تا از ناراحتی او بابت عملکرد بازیکنان کم شود. برخلاف روزهای قبل، او در شروع تمرین 20 دقیقه با بازیکنان صحبت کرد.

دایی در جریان تمرین هم بارها به بازیکنان تذکر داد و آنها را به دادن پاس‌های «رفع مسئولیتی» متهم کرد. در تمرین18 اردیبهشت حبیب کاشانی هم حاضر بود و نگرانی‌اش از وضعیت تیم را با صحبتی خصوصی با دایی درمیان گذاشت. در آستانه‌ بازی رفت فینال جام حذفی (چهارشنبه) در تبریز، نگرانی پرسپولیسی‌ها بی‌دلیل نیست.

موفقیت این فصل پرسپولیس به نتیجه فینال جام حذفی گره خورده و پس از نمایش ضعیف در مشهد، تیم دایی در تبریز فرصت اشتباه ندارد. البته پرسپولیس رسیدن به فینال جام حذفی را هم مدیون قرعه آسان و اتفاق عجیب بازی مقابل صبا‌ست، وقتی برق ورزشگاه در میانه پنالتی‌ها و دقیقا وقتی صبا جلو بود، قطع شد.

ناکامی‌های اخیر پرسپولیس همه را به یاد هفته بیست و یکم انداخته؛ وقتی کاشانی کرانچار را پس از تساوی مقابل صبا در قم برکنار و دایی را جانشین او کرد. پرسپولیس در آن روزها در رتبه سوم لیگ بود ولی کاشانی وعده داد که با این تغییر می‌خواهد علاوه بر قهرمانی جام حذفی،  در لیگ هم به رتبه بهتری برسد.

سرخ پوشان اما در 5 بازی قبلی لیگ تنها 3 امتیاز گرفته‌اند تا حتی رتبه چهارم این تیم هم به خطر بیفتد. دایی پس از بازی درباره نزول یک پله‌ای تیمش نسبت به دوران کرانچار گفته بود: «باید شرایط تیم را نیز در نتیجه‌گیری آن در نظر بگیریم. تیم در زمان کرانچار اکثرا میزبان بود ولی بازی‌هایی که ما انجام دادیم معمولا در خارج از خانه بوده است. البته خیلی مسائل در کنار هم قرار گرفت که نتوانیم نتیجه بگیریم. »

اما تنها رتبه تیم نیست که هواداران را نگران می‌کند. پرسپولیس علاوه بر بازی پرنوسانش، مشکل گلزنی دارد و در 5 بازی قبلی تنها 3 گل زده. دایی می‌گوید: «مهاجمانم ضعیف کار کردند. ‌ما نمی‌توانیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. هرچند در این بازی موقعیت چندانی نیز خلق نکردیم.» او اضافه می‌کند: « مشکل اصلی تیم بد بازی کردن است. من این بهانه را قبول نمی‌کنم که چون تیم به فینال جام حذفی صعود کرده است در لیگ بد بازی می‌کند.»

دایی که پیش از این از بازیکنانش حمایت می‌کرد، پس از شکست مشهد گفت که به فکر تغییرات در پایان فصل افتاده: « با این چند بازی اخیر که انجام دادیم نظرم عوض شد و امکان دارد تغییراتی در ترکیب بازیکنان انجام دهم اما باز هم همه چیز بستگی به آنها دارد و اگر بتوانند در 3 بازی آینده بهتر باشند و خود را تغییر دهند شاید نظر من هم تغییر کند.»

شاید هم هدف دایی از این جملات شوک دادن به بازیکنانی است که به‌گفته او در روزهای پایانی فصل بیشتر به فکر ساق‌هایشان هستند. بازیکنان پرسپولیس اما خوب می‌دانند که درصورت کم کاری در فینال، هرگز از سوی هواداران بخشیده نخواهند شد.

پرسپولیس که از کسب عنوان سوم لیگ ناامید شده، تمام امیدش برای کسب سهمیه را در جام حذفی می‌بیند و نمی‌تواند برای دومین سال متوالی دور از آسیا باشد. شاید بازگشت کریم باقری به تمرینات تیم، بهترین خبر برای دایی قبل از سفر به تبریز باشد؛ به‌ویژه پس از نمایش ناامیدکننده‌ای که نگاه او را به بازیکنان جوان تیم ‌تغییر داد‌.

کد خبر 106945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز